شرح وظایف مدیر کتابخانه :
- تدوین، بازنگری و اصلاح دستورالعملهای کاری و اولویت بندی های امور کتابخانه
- نظارت بر فرآیند کارها و پیشرفت امور
- ارائه گزارش و آمارهای دوره ای از فعالیت ها ی کتابخانه
- نظارت بر مراحل سفارش منابع اطلاعاتی مورد نیاز با توجه به در خواست ها نظارت بر پیگیری و دریافت کامل مواد سفارش شده
- ارتباط با اعضای هیات علمی و دانشجویان و انجام نیاز سنجی از این گروهها جهت گزینش منابع اطلاعاتی
- برقراری و حفظ ارتباطات با فروشندگان، ناشران و کارگزاران
- تنظیم بودجه برای ایجاد تعادل موضوعی مجموعه
- همکاری نزدیک با امور مالی دانشکده جهت ارائه صورتحساب ها ، پرداخت ها و تسویه حساب
- بررسی ابزارهای انتخاب مواد چاپی( مثل کتابشناسی های جاری و گذشته نگر فارسی و لاتین) و تهیه سیاهه های پیشنهادی از منابع انتخاب شده جهت سفارش
- برگزاری دوره های آموزشی (آموزش به همکاران و مراجعان)
- همکاری با کارکنان در بخشهای دیگر و انجام کار گروهی
- برنامه ریزی و کنترل اجرای وجین در کتابخانه
- پیش بینی بودجه ریالی و ارزی جهت خرید منابع اطلاعاتی داخلی و خارجی
- نظارت بر انجام صحیح فهرستنویسی توصیفی ، تحلیلی و رده بندی منابع
- سرپرستی و هماهنگی فعالیت های مرتبط با سازماندهی ، فهرستنویسی ، رده بندی و پردازش تمام منابع اطلاعاتی
- سیاستگذاری و برنامه ریزی برای سازماندهی ( فهرستنویسی،نمایه سازی و یا چکیده نویسی) کلیه منابع موجود با هماهنگی دانشگاه
- شرکت در جلسات شورای اداری و اطلاع رسانی در مورد تصمیم های گرفته شده به همکاران
- سایر امور محوله
شرح وظایف کتابدار