شرح وظایف مدیر کتابخانه :

  • تدوین، بازنگری و اصلاح دستورالعملهای کاری و اولویت بندی های امور کتابخانه
  • نظارت بر فرآیند کارها و پیشرفت امور
  • ارائه گزارش و آمارهای دوره ای از فعالیت ها ی کتابخانه
  • نظارت بر مراحل سفارش منابع اطلاعاتی مورد نیاز با توجه به در خواست ها نظارت بر پیگیری و دریافت کامل مواد سفارش شده
  • ارتباط با اعضای هیات علمی و دانشجویان و انجام نیاز سنجی از این گروهها جهت گزینش منابع اطلاعاتی
  • برقراری و حفظ ارتباطات با فروشندگان، ناشران و کارگزاران
  • تنظیم بودجه برای ایجاد تعادل موضوعی مجموعه
  • همکاری نزدیک با امور  مالی دانشکده جهت ارائه صورتحساب ها ، پرداخت ها و تسویه حساب
  • بررسی ابزارهای انتخاب مواد چاپی( مثل کتابشناسی های جاری و گذشته نگر فارسی و لاتین) و تهیه سیاهه های پیشنهادی از منابع انتخاب شده جهت سفارش
  • برگزاری دوره های آموزشی (آموزش به همکاران و مراجعان)
  • همکاری با کارکنان در بخشهای دیگر و انجام کار گروهی
  • برنامه ریزی و کنترل اجرای وجین در کتابخانه
  • پیش بینی بودجه ریالی و ارزی جهت خرید منابع اطلاعاتی داخلی و خارجی
  • نظارت بر انجام صحیح فهرستنویسی توصیفی ، تحلیلی و رده بندی منابع
  • سرپرستی و هماهنگی فعالیت های مرتبط با سازماندهی ، فهرستنویسی ، رده بندی و پردازش تمام منابع اطلاعاتی
  • سیاستگذاری و برنامه ریزی برای سازماندهی ( فهرستنویسی،نمایه سازی و یا چکیده نویسی) کلیه منابع موجود با هماهنگی دانشگاه
  • شرکت در جلسات شورای اداری و اطلاع رسانی در مورد تصمیم های گرفته شده  به همکاران
  • سایر امور محوله

 

شرح وظایف کتابدار

Template settings